måndag 28 juli 2014

STÖD FJÄLLVANDRING MOT BARNCANCER

Idag (28/7-14) har otroliga 335 994 kr betalats in! Fredrik Westerlunds kampanj når nya höjder.

Vi har sålt fler Top of Arjeplog-kort än tidigare år. Idag skickade vi den här hälsningen till Fredrik Westerlund: ”I början av din kampanj Fredrik Westerlund skrev jag att Top of Arjeplog skulle lämna 300 kr/topp, men vi behöver inte vänta på att du tagit ens tre eller fem toppar. Vi stödjer dig, din son och hela familjen och arbetet för de drabbade OAVSETT hur många toppar du bestiger... så det blir 10 topphälsninar från oss x 300. Idag inbetalt 3 000 kr till Barncancerfonden Norra. Flera gånger i sommar har vi mött vandrare som säger: "Nu finns längre inga ursäkter" med tanke på dina otroliga prestationer när det gäller att ta sig fram i terrängen. Du inspirerar oss. Varmaste hälsningar!” 

Fredrik Westerlund. Foto Bertil Sundqvist



”Min son är tre år och han har cancer. På barnonkologen har jag sett vilken nytta Barncancerföreningen gör för familjer som har det ännu svårare än vi, och jag vill därför samla in pengar till dem. Det gör jag genom att trotsa min cp-skada och fjällvandra upp på de toppar som ingår i Top of Arjeplog.
Företag, föreningar och privatpersoner som vill sponsra mig, lovar en summa pengar de ska skänka till Barncancerföreningen för varje fjälltopp jag lyckas nå. Det finns tio toppar och jag siktar på att nå minst fem av dem.
På den här sidan, och på Facebook-gruppen Fjällvandring mot barncancer, håller jag reda på alla er som lovar pengar (namn och belopp finns i ett kalkylblad), för att annonsera mina turer för den som vill gå med mig, för att berätta om framstegen – och inte minst för att berätta för er hur mycket ni ska betala in och hur.”  

Plusgiro 90 30 80 - 0
Bankgiro 903 - 08 00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar